Guiden  v2.0
Skiva 2 del 7

Minnesbilder ifrån en svunnen tid.
Nu är Irvine på nån okänd plats, innan det pratade han om ett barnhem, kan det vara det barnhemmet, hans minnesbild? Svar ja, några ungar springer förbi och en utav dem vill att Irvine, den unge, ska följa med ut. Tillbaks i det normala så visar det sig att alla ni hade varit på det barnhemmet. Sedan är ni tillbaka där igen och alla barnen lämnar rummet och Squall dyker upp som en genomskinlig vålnad. Gå ut genom dörren åt norr och prata med ungen och gå ner till stranden via gången mellan stenarna. Spring nu ner till de andra som står på stranden. Sedan får du se när de små på natten ska tända raketer och efter det så är Irvine inne i ett annat rum. Där så kommer Seifer, som liten, in och retas med Zell, Irvine går och du ska följa honom så är ni tillbaks till basketplanen igen.

De går igenom att den ända av er som inte var där var Rinoa. Squall är nu i sin minnesbild där han som liten står i regnet. Sedan så är ni på stranden och pratar, gå sedan fram och prata med Irvine och efter en stund så ska du prata med Quistis när hon ställt sig vid stranden. Prata sedan med Selphie så kommer ni in i huset igen där hon pratar lite om GFs. Sedan frågar Quistis om de minns Matron, hon som tog hand om er, hon kommer in i rummet och Irvine berättar att hon heter Edea Kramer nu! Hon som tog hand om er när ni var små är nu den elaka häxan Edea.
Ni pratar lite till och hamnar utanför huset och går igenom lite allt möjligt tills ni åter är på basketplanen. Efter en stund börjar det att snöa och alla bestämmer att ni ska till det barnhem som ni växte upp i. Alla går utom Rinoa som du ska gå och prata med. Efter att ni har pratat klart så är ni ute på kartan i Balamb Garden och nu ska ni åka till barnhemmet. Kolla på kartan (länk uppe i högra hörnet på sidan) för att se vart det ligger och åk dit.


Återbesök på Galbadian Garden.
Ovanför skogen nordost om barnhemmet så ser ni Galbadian Garden igen. Flyg in i det så kommer Squall upp till bryggan och Nida ger honom en kikare. En FMV visar hur Squall zoomar in med kikaren fast får bara en suddig bild utav den röda Garden. Nu ska Squall bestämma vilke order han ska ge till alla på Garden. Efter dem så ska du åka ner med hissen och bestäm ditt party där. Ni ska nu sticka till Quad area och det andra drar till Front Gate.

Åk ner med hissen så visar en FMV hur ett rådjur (eller nåt sånt) skräms bort utav Balamb Garden som kommer svävandes. Åk ner till första våningen och spring iväg till Quad area (rosa väg). Spring ner för alla trapporna så hör du snart hyr Zell ger order till en bunt mannar. Spring fram till honom för att prata och Zell vill att ni två ska prata lite enskilt en stund. Det handlar om din ring som Zell nu vill låna, den är till Rinoa. Sedan ska ni lämna platsen och då vänder sig Rinoa om i trappen och pratar lite och efter detta så lämna platsen. Squall och hans gäng rapporterar till bryggan och en FMV visar Galbadian Garden röra om i skogen och får löven att flyga omkring, Seifers elaka ansikte visas och Balamb Garden tar sig över bergen på kurs rakt emot Galbadian Garden. Kapten Nida är riktigt händig med spakarna och gör en attackerande tacklingsrörelse mot Galbadian Garden. Nu får man se Seifer ståendes vid en massa ramper med motorcyklar och en FMV visar hur deras extraraketer skjuter dem upp för ramperna och när de närmar sig Balamb Garden lossas raketmotorerna och de landar. Förskräckta Garden elever kastar sig undan motorcyklarna.

Kapten Nida pressar nu skeppet (skolan) emot det andra och du får nu köra som Zell och de andra mitt i tumultet med alla omkringåkande motorcyklarna. Spring nedåt så kommer Zell att ge ringen till Rinoa som sätter den på sig. Fortsätt vidare så kommer en FMV att visa när de båda Gardens krockar och delar ur golvet faller ner och Rinoa med. Hon lyckas klammra sig fast längs jordväggen medans golvet som föll splittras mot ringplattan runt Gardens botten. Lämna platsen så visar ytterligare en FMV hur Galbadian Garden passerar eran Garden på ruskigt litet avstånd.
Spring nu till Front Gate för att prata med Squall, på vägen dit så ser du Squall och hans gäng springandes från hissarna, följ efter dem. Här berättar de för Squall om vad som hänt och du ska prata lite till så kommer en FMV visa hur Galbadian Garden vänder och styr emot er.
En varning om att de yngre eleverna är i fara i klassrummet hörs och Squall ska dra dit trots att Rinoa hänger i sina klena armar på en liten bräcklig klump jord.
Balamb Garden vs. Galbadian Garden, rond 1.
Bestäm vilka som ska med dig och hjälpa barnen och lämna sedan platsen så visar en FMV när Galbadian Garden frontal krockar med er.
Spring upp till klassrummet på andra våningen och när du kommer in igenom dörren så visar en FMV hur soldater i robotdräkter med en stor proppeller på ryggen flyger iväg mot Balamb Garden. De sätter sig fast i väggen och släpper ner ett rep som de klättrar ner för efter att ha tagit sig ut ur dräkterna. Och vid första bästa fönster så tar de sig in likt kommando soldater och där inne står Squalls gäng som får möta attacken utav 4 "Paratroopers". Efter detta så ska du prata tjejen som tar han om barnen så sticker de och tar skydd. Lämna klassrummet och spring vidare så visar snart en FMV när Galbadian Garden kör in i Balamb Garden bakifrån som skakar om Balamb Garden.

Spring vidare och ta hissen upp till tredje våningen för att prata med Kadowaki som står vid hissen upp till bryggan. Efter ett tag kommer Squall på att ett anfall från er sida är viktigast nu fast de andra vill att du ska rädda Rinoa. Du och Kadowaki åker upp till kapten Nida där Squall talar ut till alla på Garden att de ska anfalla motståndarna genom att ramma dem. En FMV visar hur eran Garden efter Nidas manöver pressar sig mot Galbadian Garden och försöker låsa sig fast.

Alla, utom Squall, springer ombord på Galbadian Garden och soldaterna som möter dem verkar inte varit till besvär. Nu kommer Squall ner med hissen från bryggan och du ska åka ner en våning. Där berättar en tjej att en ung grabb har försvunnit som du ska hitta. Spring till vänster och sedan uppåt mot balkongen. Här så ser du grabben liggandes vi dörren som du ska springa fram och prata med. När han stuckit så kommer en olycksbådande mätare upp och en soldat i en flight-o-matic slungas ut genom dörren mot Squall och trycker upp honom mot dörren. Försök vända dig mot dörren och sök efter ett annat alternativ och sedan vänd dig igen öppna "Emergency exit". Då visar en FMV hur en räddnings rutchkana rullas ut och blåses upp och ni slungas iväg. Nu så ska du slåss med vakten medans en FMV rullar i bakgrunden och visar hur ni cirkulerar runt de båda Gardens.
Med TREKANT så slår du honom och du blockar med FYRKANT. Om du blockar tillräckligt många slag så kommer CIRKEL upp på bilden och med denna knapp levererar du ett förödande slag mot soldaten.

Efter detta så visar en FMV när Squall styr maskinen till Rinoa som tar repet och sedan landsätter han den mitt i ett stort slag på marken mellan de båda Gardens soldater. Medans en FMV med alla de som slåss rullar i bakgrunden så ska du springa åt vänster där du kan se ingången till Galbadian Garden. Här så pratar ni lite och kommer in på ringen som du får döpa (Greiver) eftersom att Rinoa frågar om ringen har ett namn(?). Sedan ska du och Rinoa kuta över bryggan och in igenom dörren. Här så träffar ni på era kamrater och ni pratar en stund, bestäm party och fortsätt, en Save Point.

Kuta nu åt höger och sedan ta första åt höger i nästa korridor för att komma till en trapp som du ska upp för. Här så står Raijin och Fujin, du ska åt vänster och här ta första åt höger och prata med mannen i rummet för att få Card Key 1. Spring nu tillbaka till platsen där du kom in i denna Garden och pratade med dina polare vid en Save Point. Spring nu till vänster här och lås där upp första dörren till vänster. Gå över isplanen och töm en Draw Point i målet på andra sidan. Lämna isplanen och hallen genom dörren till höger bakom sargen. Gå in genom dörren direkt till höger och prata med mannen så får du Card Key 2 utav honom. Spring nedåt och lås upp dörren här (om du inte vill passera ishallen igen och ta den senvägen) och passera Save Pointen och spring till baka till platsen där Raijin och Fujin står fast nu så ska du fortsätta upp till våning tre. Kuta upp för trappen och lås upp dörren och spring sedan vidare och ner för trapporna här. Dra fram till kanten och hoppa ner på gången under er. Spring åt vänster här, en Draw Point, och sedan mot skärmen. Spring vidare mot skärmen och passera trappen till höger. Fortsätt tills du kommer till huvudhallen där du ser ett stort tre-hövdat monster i det gula ljuset. Spring förbi det och fram till en Save Point på andra sidan och spara. Nu så ska du gå fram till besten och trycka på X för att gå i strid med Guardian Force monstret:


[ Föregående del | Huvudsidan | Nästa del ]


Site graphics, layout, text and parts of this site is ©opyright to <=- The Final Fantasy VIII Universe -=>
2000. Unauthorized reproduction or use of content on this site is prohibited. Squaresoft ® and
Final Fantasy, are registered trademarks of Square Co, Ltd.