Guiden  v2.0
Skiva 2 del 1

Början på nåt nytt.
Du börjar som Laguna på skiva två och en liten unge vid namn Ellone kommer upp till dig och säger att nån söker dig på pubben. Prata lite med henne så springer hon ner. En Save Point samt en hemlig Draw Point vid skåpet finns här uppe, följ sedan efter henne ner. Prata med henne där nere springer hon iväg igen, gå nu till pubben som är grannhuset så springer Ellone efter. Gå in så möter du Raine och Ellone, igen. Prata lite med ungen så kommer Kiros in, prata med honom. Fråga ut Kiros och lämna pubben efter detta. Ta er till bron så frågar Kiros Laguna varför han igentligen är där i byn. Laguna är Windhills Monster vakt. Gå nu över bron och längs stigen. Vid huset så finns en Draw Point bakom avspärningsskylten. Ta den vägen och ner för backen eller fortsätt åt söder längs stigen för att nå ert mål. Laguna berättar att patrulleringen är klar och att ni ska tillbaks till pubben och tänka igenom en plan. Spring längs stigen rakt fram för Laguna vill inte gå tillbaka via backen. På toppen av stigen över kullen vid skylten om chocobos så frågar Kiros om Lagunas journalist planer. Sedan ska du fortsätta till huset där Laguna säger att han vill stanna i staden ett tag till. Laguna springer sedan ända till bron och du ska nu in i pubben och upp för trappen, genom dörren och upp för nästa trapp. Där ska nu smyglyssna på Raine och Ellone och sedan gå och prata med Raine och berätta hur många monster du dödade. Gå nu tillbaka till ditt hus och upp till ditt rum och fram till sängen för att vila. Först pratar Kiros och Laguna innan han lägger sig och det är åter till det vanliga.

Ni sitter i fängelse och scenen börjar med Zell, Quistis, Rinoa och Selphie. Prata med Rinoa 2 gånger så kommer Zell på vart ni är. I senaste drömmen så var Zell Ward och Ward jobbade på detta fängelse. Zell undrar vart Irvine och Squall är nånstans.

Efter detta så vaknar Squall upp i en liten cell som i en FMV snart plockas upp utav en maskin som åker uppåt.
3 vakter kommer in i Zell o:c cell och misshandlar Zell lite. De för sedan bort Rinoa. Sedan kommer Seifer in och slår lite på Squall i hans cell. Han släpas ut utav två moombas och hängs upp på väggen och elektrifieras när han ej svarar på Seifers frågor.

Selphie försöker nu lönlöst att hela Zell. Då kommer ett djur in, en moomba som snubblar och tappar eran mat. En vakt kommer då in och sparkar omkull djuret och du bör hjälpa det. Mota iväg vakten så försöker Selphie att hela djuret också till inge nytta.
Squalls tortyr fortsätter och en vakt kommer in och berättar att missilerna riktade mot Garden är redo. Seifer sticker och fängelse chefen tar över, du ska ljuga för honom. Han lämnar då platsen och en annan vakt tar över.

Zell ska nu prata med damerna för att lista ut en plan. Zell lurar in en vakt och slår ner honom och moomban följer med. Gå upp en våning till våning 8 där du ska gå fram till vakterna som står vid era vapen så kommer en av dem leka med Squalls Gunblade. Gå närmare så hamnar ni i strid och efter den så har du alla vapen. Du är nu åter i cellen och ger alla deras vapen som de style'ar lite med. Sedan kommer en vakt in tätt följd utav Biggs och Wedge. Damerna skrämmer bort vakten med sina vapen fast ni hamnar i strid med:

BIGGS
-Ingen bild-
HP: 1854 LV: 14 AP: - GF: -
WEAK: -
STRONG: -
ABSORB: -
ATTACKER: Machine gun -70-80
DRAW: Cure, Haste, Slow, Regen.
ITEMS: -
TAKTIK:
Kasta 2 boostade GFs som Shiva och Ifrit så är det över eller 3-4 oboostade. Simpel match, dra lite bra magier av dem, Regen är bra, fast det är svårt att lyckas.

WEDGE
-Ingen bild-
HP: 1780 LV: 14 AP: 10 GF: -
WEAK: -
STRONG: -
ABSORB: -
ATTACKER: Hugg -50-60, Fire -80-90.
DRAW: Fire, Shell, Protect, Reflect.
ITEMS: Remedy, Elixir.
TAKTIK:
Kasta 2 boostade GFs som Shiva och Ifrit så är det över eller 3-4 oboostade. Simpel match, dra lite bra magier av dem, Regen är bra, fast det är svårt att lyckas.


Rymmningen från det toppsäkra fängelset.

Lämna sedan rummet efter att ha besegrat Biggs och Wedge. Väl utanför så kommer larmet att gå. Kolla listan nedanför över vad som finns på alla våningarna och hämta det du vill ha. Annars är det bara att kuta rätt upp till översta våningen där Squall är, våning 13.

FÄNGELSE ÖVERSIKT
Våning samt celler Innehåll i cellen
Våning 1 *
Väst: Tomt
Öst: "Combat King 001".
Våning 2 *
Väst: Låda med "Pet Nametag" i.
Öst: Låda med "Strenght up" i.
Våning 3 *
Väst: Stängd
Öst: Låda med "Pet house" i.
Våning 4 *
Väst: Låda med "Tent" i.
Öst: Stängd
Våning 5 *
Väst: Stängd
Öst: En man som spelar kort för 500 gil.
Våning 6 *Save Point
Väst: Stängd
Öst: Stängd
Våning 7
Väst: Eran cell som du börjar i.
Öst: Stängd
Våning 8
Väst: Man som säljer olika saker [Item].
Öst: Stängd
Våning 9 *
Väst: Stängd
Öst: En Draw Point.
Våning 10 *
Väst: En Save Point.
Öst: En man som bara säger ".....".
Våning 11 *
Väst: En man som spelar kort för 200 gil.
Öst: Tomt
Våning 12 *
Väst: Stängd
Öst: Stängd
Våning 13
Följ djuret: Som öppnar en dörr till tortyr kammaren.
* : Spring runt för att nå trapphuset.



[ Föregående del | Huvudsidan | Nästa del ]


Site graphics, layout, text and parts of this site is ©opyright to <=- The Final Fantasy VIII Universe -=>
2000. Unauthorized reproduction or use of content on this site is prohibited. Squaresoft ® and
Final Fantasy, are registered trademarks of Square Co, Ltd.