Guiden  v2.0
Skiva 1 del 6, 'Anställda för alltid?...'

Plan B del 2.
Kuta upp för trapporna och in i TV-studion där Quistis samt Seifer, med Presidenten fången, står. Seifer går iväg med Presidenten och Quistis följer efter, det bör ni också göra. Seifer kommer till nästa rum där en häxa uppenbarar sig ur väggen, det är Edea. Hon pratar med Seifer som efter en stund släpper Presidenten som då flyr därifrån. Sedan försvinner de båda genom väggen. Följ efter Rinoa och kuta tillbaks ner från TV-stationen. Där så ska du prata med Quistis och Rinoa och följa dem till en dam som har sitt hus till höger om huset där Timber Maniacs tillverkas.
Damen tillhör också motståndsrörelsen men inte eran, Forest Owls, utan en annan som heter Forest Fox. När några vakter kommer så ska ni kuta upp på övervåningen, där du ska prata med Quistis ett par gånger samt med Rinoa så kommer snart damen upp och berättar att vakterna lämnat huset. Nu ska du försöka lämna huset så pratar ni igenom vad ni ska göra härnäst, rapportera till närmaste Garden som är Galbadian Garden.

Forma ett party så drar de andra och damen ger dig en Potion, Phoenix Down, Soft, Antidote samt en, Remedy, lämna nu huset. Prata sedan med vakten som står där mitt i vägen, det är Watts som är utklädd så var lugn. Följ sedan de andra och prata med Zone som ger er biljetter till Eastern Academy. Du ska nu gå vidare åt höger och in genom porten. Här så ska du knata upp för trappan (I huset här så kan du hitta 500 gil i den öppna spisen om du kollar två gånger, slår på den och sedan kollar närmare) och sedan ta dig över bron och springa mot skärmen.
Prata med Quistis som står vid tåget och gå sedan på. Prata med Zell tills du får välja om du ska lämna honom i fred eller fortsätta, lämna honom i fred så stannar tåget och frågan om ni ska gå av vid Eastern Academy eller ej dyker upp, svara ja och gå av.


Tillbaka till drömvärlden.
Du är nu ute på kartan och ska bege dig till Galbadian Garden för att hämta hjälp. Spring över bron och in igenom skogen som växer mellan bergen. Denna plats känner du nog igen från din dröm om Laguna och de andra. Efter lite snack så somnar Squall, Quistis och Selphie.

Laguna och de andra står på en kulle och pratar, kuta ner. Där nere finns en Draw Point samt så anfalls ni utav en Esthar soldat. Efter den striden så anfalls ni utav tre till. Fortsätt rakt fram tills ni kommer till ett trevägs vägskäl, ta åt höger för att finna en Draw point, gå sedan tillbaka och gå rakt fram och klättra ner för stegen. Spring mot skärmen tills ni kommer till tre luck-liknande saker i golvet (det är dörrar), gå över den mittersta så hör du ett klick. Tryck X för att prata med dina kompisar om ni ska släppa lite på låset så att nästa som går på denna dörr faller ner. Gör det och fortsätt sedan så ser ni en vakt komma efter er som naturligtvis faller igenom. Bland skrotdelarna här så ligger en "Old key" fast Laguna har hål i fickan och tappar bort den. Spring nu uppåt så kommer du till en plats med ett hål i marken till vänster, en gång rakt fram samt en åt höger, det ligger också en stor stenbummling nära hålet. Kuta uppåt och gå fram till den gråa saken på backen. Undersök den så får du reda på att det är en detonator för de två stenblocken du sett. Välj nu vilken knapp du vill trycka på eller om du vill avstå. Tryck först röd för klotet längst bort sedan blå för klotet närmast er och då får ni springa iväg en bit. Allt det som du har gjort nu, öppnat dörren i golvet samt skicket iväg två stenar, har ingen betydelse nu men i slutet av skiva 3 så kommer ni att komma tillbaka till denna plats och kan då komma åt diverse nya saker.
Kuta upp för trampen och över gången till nästa plats. Här så ska du undersöka stenklotet för att putta ner det och då komma åt en Draw point samt ett till item när du återvänder hit nästa gång. Spring vidare och du finner en Save Point, spara om du vill och fortsätt sedan uppåt. Nu har ni kommit ut på en klippa vid havet och två Esthar soldater kommer och anfaller er. Efter detta så pratar ni lite och Laguna kastar ner Kiros och Ward från klippan, han hoppar sedan ner han också.


Vem bor i den magiska lampan?
Nu så vaknar ni alla upp i skogen och pratar lite om drömmen. Ni lämnar sedan skogen och är ute på kartan igen. Spring nu igenom skogen och ta till vänster efter klippan så ser ni Galbadian Garden där bakom. Gå nu in i Item menyn innan ni går in i Galbadian Garden. Använd Magical Lamp med X knappen för att komma i striden med den sovande Diablos.

DIABLOS
Ingen bild
HP: 8.000, 10.400 LV: 9, 12 AP: 20 GF: Diablos
WEAK: Wind (Aero, Tornado, Pandemona) Fly monster.
STRONG: -
ABSORB: -
ATTACKER: "Gravija" -3/4 (alla), "Demi" -1/4, Flyg attack -320-400.
DRAW: Cure, Demi.
ITEMS: G-Returner, Diablos's Card.
TAKTIK:
Dra "Demi" utav honom (nedersta alternativet) och kasta. Ibland tar det 1/50 utav hans liv fast ibland kan det ta upp till 1/4. Kör även på med dina GFs samt se till att hela dig med cure som du kan dra ifrån honom om du inte har några själv.



[ Föregående del | Huvudsidan | Nästa del ]


Site graphics, layout, text and parts of this site is ©opyright to <=- The Final Fantasy VIII Universe -=>
2000. Unauthorized reproduction or use of content on this site is prohibited. Squaresoft ® and
Final Fantasy, are registered trademarks of Square Co, Ltd.